خانه » ادوبی ایر » رفع اشکال AIR در نسخه ۵ اندروید

رفع اشکال AIR در نسخه ۵ اندروید

رفع اشکال AIR در نسخه ۵ اندروید

در آخرین به روز رسانی اندروید به نسخه ۵ (Lollipop) مشکلی با برنامه هایی که با ادوبی ایر ایجاد شده بودند درست شد و دلیل آن هم مربوطه به Certificate های تنظیم شده مربوطه به بخش پرداخت inApp بوده که باعث شد برنامه های ایر حذف شوند و روی این نسخه نصب نشود.

بعد از وقوع مشکل تیم های ادوبی و گوگل در حال به روز رسانی و رفع مشکل هستند ، این مشکل احتمالا به زودی با به روز رسانی هایی که برای اندروید ۵ رائه می شود رفع خواهد شد.

حال برای رفع مشکل قبل از این هم راهی وجود دارد و آن هم این هست که ابتدا SDK ایر را به نسخه ۱۶ بتا ارتقاع دهید از آزماشگاه ادوبی می توانید این فایل را دریافت کنید SDK تقریبا بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ مگابایت می باشد.

برای به روز رسانی در فلش نیز می توانید از مسیر Help->Manage Adobe Air SDK وارد بخش مربوطه به SDK شده و روی + کلیک کنید و آدرس فایل استخراج شده فایل دریافتی را بدهید.

و سپس این فایل adt.jar  را از مطلبی که در وبلاگ ادوبی قرار داده شده دریافت کنید و در محلی SDK را استخراج کردید، فایل adt.jar جدید را با فایل قبلی replace کنید.

حال در بخش تنظیمات برنامه ایر خود در بخش Certificate وقتی اقدام به ساخت آن می کنید type را روی ۲۰۴۸-RSA قرار دهید و خروجی بگیرید.

 

موفق و پیروز باشید

 

Print Friendly
تگ ها :
پیوند مطلب قبلی
پیوند مطلب بعدی

درباره بهروز پولادرگ

متولد : ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ ، حرفه : ادوبی فلش ، برنامه نویسی و طراحی وب ، طراحی گرافیک ، مالتی مدیا ، نرم افزار های تحت وب

24 نظر

  1. سلام استاد
    یه سوال داشتم چطور اطاعات مخاطبین ار اندروید وارد نرمافزار تحت ایر کنیم؟

    این صفحه هم ببینید
    http://myappsnippet.com/sms-adobe-air-extension/
    چطور این کار رو میکنن وقتی ارتباطی برای اس ام اس وجود نداره چطور می سارنش؟

    • سلام
      این کار توسط Native Extension انجام می شود برای ساخت طبق الگویی که ادوبی در سایتش برای این کار توضیح داده مثلا برای اندروید در زبان جاوا اکسنتنش نوشته می شود و نتیجه نهایی یک فایل ane هست که در بخش ActionScript Setting قرار داده می شود و شما می توانید از خصوصیت جدید آماده شده طبق تعاریف انجام شده استفاده کنید.
      این امکان ادوبی هست که برنامه های ایر را نامحدود می کند

      موفق و پیروز باشید

  2. آرمین اسکندری

    با عرض سلام
    قبل از هر چیز این را وظیفه خودم میدانم که از شما و وب سایت عالیتان نهایت تشکر را داشته باشم. وب سایت شما وبسایت تک و منحصر به فرد است که مطالب فوق العاده نایاب آن بار ها به بنده در زمینه فلش کمک های بزرگی کرده. از همین رو مجددا متشکر و سپاس گزار هستم و از خدای منان برایتان توفیق روز افزون را خواستارم.
    غرض از مزاحمت یک سوال فنی داشتم که احساس میکنم جز شما کسی نمی تواند پاسخگوی آن باشد. جناب پولادرگ آیا اکستنشنی برای پرداخت درون برنامه ای بازار (in-app billing) وجود دارد؟ چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟
    اگر موجود نیست راه حل افزودن پرداخت درون برنامه ای به بازار چیست؟
    با سپاس
    اسکندری

    • سلام

      با عرض پوزش از تاخیر در پاسخ

      راه حل برای همه اپ استور های ایرانی ایجاد Native Extension اختصاصی هر کدام برای فلش هست این اکستنشن ها ane که می بایست توسط همان کدهای نمونه ای که خود برنامه ها در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند توسط فردی که اطلاعات لازم در مورد ساخت اکستنشن ها را دارد ساخته شود البته وب سایت ادوبی توضیحات کاملی در مورد این کار داده است
      اگر فردی برای اندروید به جاوا مسلط باشد به همراه راهنمای وب سایت ادوبی می تواند این مورد و یا هر مورد دیگری که به صورت native در اندروید قابل اجرا هست را در فلش برای ایر وارد کند

      موفق و پیروز باشید

  3. سلام استاد ببخشید باز من مزاحم شدم
    وقتی
    ane
    فایل رو وارد فلش میکنم از متد یه کلاس استفاده میکنم با این خطا روبه رو میشم
    ArgumentError: Error #3500: The extension context does not have a method with the name getContactsSimple.

    اینم کد:
    import pl.mllr.extensions.contactEditor.ContactEditor;
    import pl.mllr.extensions.contactEditor.ContactEditorEvent;

    var contactsEditor:ContactEditor = new ContactEditor();

    var array:Array = contactsEditor.getContactsSimple();
    این جا یه جواب داده اما من نفهمیدم دقیقا باید چی کنم
    https://forums.adobe.com/thread/1325332?tstart=0
    شرمنده ها…

  4. سلام مهندس
    منتظر مطالب کاربردی و جدید شما هستیم…
    متشکر

  5. سلام مهندس مطالب جالب و ظریفی ارائه می کنید کارتون جالبه
    یه سوال دارم
    یه برنامه نوشتم با فلش البته با رزولوشن فول اچ دی، رزولوشنش برای اندروید مشکلی نداره اما تو سیستم های دیگه با رزولوشن های دیگه بهم میریزه به نظرتون چیکارش کنم؟
    با تشکر

    • سلام

      اگر در برنامه خودتون از Starling استفاده کرده اید راهکارهای مختلفی برای نمایش در حالت HD و کیفیت های پایین تر وجود دارد
      در کل باید حالت را با توجه به رزولوشن دریافت چک کنید و نسبت به آن تغییراتی در برنامه اعمال کنید یا محتوای با کیفیت مناسب را لود کنید

      در مورد به هم ریختگی بیشتر توضیح دهید ، محل قرار گیری المان ها یا به هم ریختگی گرافیکی…

      موفق و پیروز باشید

  6. سلام
    ممنون از توضیحاتتون، بیشتر حالت جای المان ها تغییر می کنن. مثلا من میخوام یه منوی کشویی داشته باشم اون رو خارج استیج میذارم که و بعد با فشار یک دکمه به حالت کشویی بیاد روی صفحه. تو سیستمی که فول اچ دی هست مشکلی نیست اما تو سیستم هایی که رزولوشن پایین تر دارن چند پیکسلی جابجا میشه یا بعضی قسمت هاش داخل محدوده مانیتور جا نمیشه.
    باز هم ممنون

    • سلام دوست عزیز

      با توجه به تعداد زیاد دستگاه های اندرویدی و سایز های مختلف ، بهتر هست ابتدا طول و عرض در درسترس را دریافت کنید و سپس با توجه به آن مقدار ها اشیاء درون صفحه را توسط اکشن اسکرپیت مرتب سازی کنید، مثلا برای قرار گرفتن در وسط مقدار مربوطه را / ۲ کنید و استفاده کنید

      برای سرعت بیشتر در ابتدا که مقدار را دریافت می کنید مثلا تقسیم بر ۲ و ۴ و … را در متغییری قرار دهید تا بعد دوباره محاسبه نیاز نباشد

      موفق و پیروز باشید

      موفق و پیروز باشید

  7. سلام مهندس توضیحاتتون خیلی به کارم اومد الآن یه مشکل دارم اینه که میخوام خروجی ios هم بگیرم به فایل provisioning profile نیاز داره. رفتم سایت apple اما ظاهرا تو ساخت id مشکل دارم دلیلش رو نمیدونم که چرا اجازه دسترسی بهم نمیده. به نظرتون راهی هست این رو دور بزنم؟

  8. سلام استاد درست تو نقطه آخر طراحی یک نرم افزار به یه مشکل خوردم
    نرم افزار تحت ایر برای اندروید که تو محیط فلش سی سی انجام شده
    برای تایپ فارسی چون روش معمول کلمات پس و پیش میکرد
    کلاس تی ال اف وارد کردم تو تست مووی هیچ مشکلی نداره اما رو گوشی
    وقتی فارسی تایپ میکنی هیچ کارکتری نشون داده نمیشه !!!

  9. سلام مهندس همیشه نظراتتون کار من رو راه میندازه.
    سوالم اینه چطوری میشه عکس یا آبجکتی رو که موقع اجرای برنامه که لود میکنیم تبدیل به movieclip کنیم؟
    تو نت جواب مناسبی پیدا نکردم با تشکر

  10. سلام آقای پولادرگ
    ببخشید من یه سوال داشتم من یه بازی ساختم برای air که حجمه کل بازی ۵۳۰ کیلوبایت بود
    ولی وقتی اونو آوردم تو گوشی و اجراش کردم گوشی بازی رو خیلی سنگین بالا می آورد یعنی انگار گوشی یه cpu داره
    گوشیمم هست galaxy grand prime نسخه اندروید ۵.۰
    میشه راهنمایی کنید

    • سلام

      برای برنامه های که برای تلفن های همراه هست با توجه به محدودیت سخت افزاری باید از الگوی جدید فلش که stage3D هست استفاده کنید برای ساخت بازی و نرم افزار هم بسترهایی مثل starling به شما کمک می کند که پردازش های گرافیکی را به شتاب سخت افزاری پردازنده گرافیکی دستگاه واگذار کنید و در نتیجه برنامه یا بازی روان و سریع داشته باشید. تنها پدازش های که مربوطه به نمایش گرافیکی نیست به عهده CPU قرار می گیرد و پردازش های گرافیکی توسط GPU انجام می شود.
      اگر نمونه ای دیدید که سرعت مناسبی داشته از این روش استفاده کرده است.

      موفق و پیروز باشید

ارسال جواب

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد.فیلد های اجباری علامت گزاری شده اند *

*

رفتن به بالای صفحه