خانه » ادوبی فلش » بارگزاری فایل فلش as2 در as3 و ایجاد ارتباط

بارگزاری فایل فلش as2 در as3 و ایجاد ارتباط

بارگزاری فایل فلش as2 در as3 و ایجاد ارتباط

در مورد بارگزاری فلش های با ورژن های مختلف، ابتدا می بایست به این موضوع اشاره کنیم که  بارگزاری فایل فلشی که کد آن اکشن اسکریپت ۳ می باشد در فایل فلشی که کد آن اکشن اسکریپت  ۱ و۲ می باشد امکان پذیر نیست.
این موضوع به این معنی می باشد که فایل های فلشی که با برنامه Flash 8 یا  Flex Builder 1.5 و نسخه های قبل از آن ساخته شده باشند، نمی توانند فایل های فلش که کد آنها اکشن اسکریپت ۳ می باشد را در خود بارگزاری کنند.

برای مشاهده نیاز به فلش پلیر دارید

در اکشن اسکریپت ۳ پیش بینی برای بارگزاری فایل های فلشی که کد آنها اکشن اسکریپت ۲ هست در نظر گرفته شده است، در این مطلب هم با توجه به این موضوع به موارد زیر می پردازیم :

  • بارگزاری فایل فلش as2 در as3
  • ایجاد دستورات ارتباطی در as3
  • ایجاد دستورات ارتباطی در as2

بارگزاری فایل فلش as2 در as3

برای بارگزاری فایل فلش کار ساده است و تفاوتی با سایر بارگزاری ها وجود ندارد :

import flash.net.URLRequest;
import flash.display.Loader;

var flash_as2:String = "as2_flash.swf";
var loader:Loader = new Loader();
var url:URLRequest  = new URLRequest(flash_as2);
loader.load(url);
addChild(loader);

در این کد ابتدا نام فایل مربوطه به as2 در یک متغییر به صورت رشته متنی ذخیره می شود ، و بعد یک شی Loader ایجاد می شود و در مرحله بعدی یک URLRequest برای درخواست مربوطه به نام فایل که می خواهیم بارگزاری شود در متد load مربوطه به شی Loader استفاده می کنیم. در نهایت شی Loader را به لیست نمایشی توسط addChild اضافه می کنیم.

ایجاد دستورات ارتباطی در as3

برای ایجاد دستورات ارتباط بین دو فایل فلشی که یکی توسط اکشن اسکریپت ۲ و دیگری اکشن اسکریپت ۳ هست و فایل اکشن اسکریپت ۲ در فایل  اکشن اسکریپت ۳ بارگزاری شده ، از کلاس LocalConnection استفاده می کنیم و یک ارتباط بین این دو ایجاد می کنیم.

import flash.net.LocalConnection;
var localConnection:LocalConnection = new LocalConnection();

localConnection.client = this;
localConnection.connect("__connID");

بعد از تعریف localConnection  فایل مربوطه اصلی که اکشن اسکریپت ۳ هست را به عنوان client  تعریف می کنیم برای این کار متد client مربوط به LocalConnection را با this مقدار دهی می کنیم و بعد این ارتباط را با متد connent فعال می کنیم ، به عنوان آرگمان ورودی این متد می بایست یک رشته متنی که شناسه اختصاصی مربوطه به این ارتباط هست وارد شود، در این مثال ما __connID را وارد می کنیم.

حال یک تابع ایجاد می کنیم تا در فایل فلش اکشن اسکریپت ۲ بتوانیم آن را فراخوانی کنیم و توسط آن در فایل فلش اکشن اسکریپ ۳ فیلد متنی تعریف شده ای  را تغییر دهیم.

import flash.text.TextField;
var txt:TextField = new TextField();
txt.width = 300;
addChild(txt);

function say(m:String) : void {
	txt.text = m;
}

برای نمایش متن ابتدا یک شی فیلد متنی ایجاد می کنیم ، و آن را به شی نمایشی اضافه می کنیم.

و بعد تابعی ایجاد می کنیم که با مقدار دادن به آرگمان ورودی آن محتوای فیلد متنی ساخته شده را مقدار دهی کند.

کد کامل بخش مربوطه به اکشن اسکریپت ۳  :

import flash.net.URLRequest;
import flash.display.Loader;
import flash.text.TextField;
import flash.net.LocalConnection;

var localConnection:LocalConnection = new LocalConnection();
localConnection.client = this;
localConnection.connect("__connID");

var flash_as2:String = "as2_flash.swf";
var loader:Loader = new Loader();
var url:URLRequest = new URLRequest(flash_as2);
loader.load(url);
addChild(loader);

var txt:TextField = new TextField();
txt.width = 300;
addChild(txt);

function say(m:String):void
{
	txt.text = m;
}

تا اینجا همه کارهایی که باید در فایل فلشی که اکشن اسکریپت ۳ هست انجام شود، را انجام دادیم.

ایجاد دستورات ارتباطی در as2

در فایل فلش اکشن اسکریپت ۲ کار ساده است ، می بایست ابتدا همانند نمونه قبلی یک کلاس LocalConnection ایجاد کنیم و برای این که بتوانیم تابعی که در فایل اصلی بارگزارند هست را اجرا کنیم از متد send استفاده کنیم . آرگمان اول ، شناسه مربوطه به اتصال هست که در نمونه _connID تعریف کریم و آرگمان دوم آن نام تابعی هست که می خواهیم صدا بزنیم و آرگمان های بعدی مقدارهایی که به عنوان مقدار ورودی آرگمان های تابع تعریفی ارسال می شود ، بعد از آرگمان مربوطه به تابع می توانید به تعداد دلخواه داده وارد نمایید و آنها را به کاما از هم جدا کنید ، همان طور که گفته شد این مقادیر به صورت آرگمان های تابع مربوطه ارسال می شود و البته می توانید برای توابعی که هیچ آرگمان ورودی ندارند این بخش را خالی بگذارید.

برای مثال یک انیمیشن ساده ایجاد می کنیم و در فریم اول این کد را قرار می دهیم :

var localConnection:LocalConnection = new LocalConnection();
localConnection.send("__connID", "say", "IFLashLord Animation START");

و در فریم آخر نیز این کد را قرار می دهیم :

localConnection.send("__connID", "say", "IFLashLord Animation END");

حال با اجرا فایل اصلی و بازگراری فایل در زمان نمایش انیمیت، می بایست  در فایل فلش اصلی ما که بارگزارنده است ، فیلد متی با شروع و پایان انیمیت مقدارش به مقدار تعریف شده تغییر کند.

از این خصوصیت می توانید برای رفع مساله ایجاد ارتباط مناسب بین فایل های فلش اکشن اسکریپت ۲ که در فایل فلش اکشن اسکریپت ۳ بارگزاری شده است ، استفاده نمایید.

Print Friendly
تگ ها :
پیوند مطلب قبلی
پیوند مطلب بعدی

درباره بهروز پولادرگ

متولد : ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ ، حرفه : ادوبی فلش ، برنامه نویسی و طراحی وب ، طراحی گرافیک ، مالتی مدیا ، نرم افزار های تحت وب

68 نظر

  1. سلام.برای اینکه بتوانیم بین ۲ تا صفحه در فلش لینک ایجاد کنیم چکار کنیم؟ ممنون

    • سلام
      منظورتون رو دقیق متوجه نشدم
      می توانید دومی را در اولی لود کنید و یا دومی را در یک صفحه html دیگر قرار دهید و با لینک به صفحه دوم بروید
      دقیق تر بفرمایید می خواهید چه کاری انجام دهید تا بهتر بتوانم راهنمایی کنم
      موفق و پیروز باشید

  2. خیلی مفید و آموزنده بود ، ممنون از راهنماییت

  3. در مورد فریم ورک استارلیتگ و DMT تو قسمت ارتباط با ما براتون پیام گذاشتم مشاهده کردید؟

  4. سلام و احترام
    ممکنه فایل fla. تو ضیحات بالا را برامون بذارین؟
    ممنون

  5. عـلیـــــرضــ ــا

    چرا امکان ثبت نام تو انجمن مجید آنلاین غیر فعال شده؟؟؟

  6. با سلام و خسته نباشید

    وقتی داخل کامپوننت های فلش cs5 فارسی می نویسم به هم ریخته میشه و از setstyle و دادن فرمتی همچون tahomaکه یک جای دیگر فرمودید استفاده کردم ولی باز فارسی رو بهم می ریزه خیلی ممنون میشم که راهنماییم کنید.

    • سلام
      برای بدون مشکل بودن می بایست کامپوننت مورد نظرتان را خودتان ایجاد کنید ویا کامپوننت های موجود را با داده های یونی کد شده مثلا با استفاده از فارسی استایل استفاده کنید و یا تکست فیلد آن را به تکست فیلد TLF با تنظیمات فارسی تغییر دهید
      تا کاملا بدون مشکل باشد ، سریع ترین راه استفاده از TLF هست و ساخت کامپوننت مورد نظر توسط خودتان و یا استفاده از فارسی استایل برای داده ها و همین روشی که خودتان برای تغییر فونت کامپوننت ها استفاده کرده اید ، با تبدیل داده ها به یونی کد و استفاده مشکلی در مورد به هم ریختگی هم نخواهید داشت

      موفق و پیروز باشید

  7. با سلام و خسته نباشید

    یک اپلیکیشن اندروید با فلش cs5 ساختم و توسط adobe air2 خروجی گرفتم. به طور کامل کار می کنه فقط می خواستم توی یکی از صفحاتم محتویاتش با دسترسی به اینترنت آپدیت بشه و برای کاربر به روز بشه.
    می خواستم این خاصیت رو برنامه نویسی کنید و یاد بگیرم و از طریق ایمیل در مورد حق الزحمه اش با شما صحبت کنم پیشاپیش از همکاری و لطف شما کمال تشکر را دارم

    • سلام دوست گرامی
      کاری که می خواهید انجام دهید را دقیق تر بفرمایید
      از بخش ارتباط با ما می توانید درخواست را ارسال کرده و به صورت ایمیلی با بنده در ارتباط باشید
      موفق و پیروز باشید

  8. با سلام و خسته نباشید من توسط اسکریپت زیر COMBOBOX رو ایجاد کردم ولی باز فرمت هاش بهم ریخته من انو می گذارم . بی زحمت اسکریپت ایجاد صحیح کامپونت و یا TLF را که فرمودید بنویسید. ممنون از لطف شما.

    stop();
    import fl.controls.ComboBox;
    var dpDownMenu:ComboBox = new ComboBox();
    dpDownMenu.width = 400;
    dpDownMenu.height = 50;
    dpDownMenu.addItem({data:1,label:’باران می بارد امشب’});
    dpDownMenu.addItem({data:2,label:’TestItem02′});
    dpDownMenu.addItem({data:3,label:’TestItem03′});

    dpDownMenu.x = 2.5;
    dpDownMenu.y = 4.0;

    //set Style to all
    var ff:TextFormat = new TextFormat();
    ff.font=”Tahoma”;
    ff.size=12;
    ff.color=0x000000;
    ff.align=”right”;
    import fl.managers.StyleManager;
    StyleManager.setStyle(“textFormat”, ff);

    dpDownMenu.textField.setStyle(“textFormat”, ff);
    dpDownMenu.dropdown.setRendererStyle(“textFormat”,ff);
    dpDownMenu.dropdown.rowHeight = 40;
    dpDownMenu.dropdownWidth = 300;

    addChild(dpDownMenu);

    • سلام دوست گرامی

      برای این تغییر با توجه به خصوصیاتی متفاوت TLF از TF می بایست تمامی کلاس های مربوطه ویرایش شود ، بهتر هست از یک نمونه به جز نمونه های ادوبی استفاده کنید و یا این که همه کلاس ها را متناسب ویرایش نمایید
      به نظرم اگر خودتان نمونه مورد نظر را بسازید راحت تر خواهد بود

      موفق و پیروز باشید

  9. با سلام
    می خواهم در فلش mx محتویات تصویری هر صفحه را با فرمت jpg در pc ذخیره کنم
    لطفا راهنمایی کنید
    خیلی ممنون می شوم اگر نمونه کدی را مطرح بفرمایید
    و همچنین اگر مرجع فارسی وجود دارد
    بینهایت سپاس

    • سلام
      اگر در محیط خود برنامه مورد نظر شماست می بایست از بخش Export استفاده کنید
      ولی مثلا در یک پروژه توسط اکشن اسکریپت ۲ از فلش ۸ به بالا آن هم با کمک یک زبان سمت سرور این کار امکان پذیر هست
      ولی در اکشن اسکریپت ۳ توسط کلاس های موجود برای این کار و کلاس بیت مپ این کار بدون یک واسطه سمت سرور امکان پذیر هست
      موفق و پیروز باشید

  10. با سلام
    نحوه ساخت tlf رو در combobox بنویسید تا مشکل فارسی نوشتن رو از بین ببرم. ممنون از راهنمایی های شما

    • سلام
      می بایست از کامپوننت هایی غیر از کامپوننت های خود فلش استفاده کنید تا راحت باشید در غیر این صورت کمی کار دشوارتر خواهد و می بایست دانش مناسبی از اکشن اسکریپت ۳ داشته باشید
      یا خودتان این کامپوننت را ایجاد کنید و از ابتدا فیلدهای متنی آن را TLF قرار دهید
      موفق و پیروز باشید

  11. سلام راهی برای کرک کردن mdm zink 4.0.0.20 که آخرین ورژن هست ندارید؟
    کرک ورژن ۴.۰.۰ توی مجید آنلاین بود ولی خود این ورژن رو نتونستم گیر بیارم
    برای استفاده چه پیش نهادی دارید؟
    اصلا آیا بدون استفاده از این نرم افزار و فقط با وارد کردن اون توی فلش میشه باهاش کار کرد
    دستورات وکار با این سیستم به نظر آسون و کاربردی باشه کمی در مورد مقدمات کار باهاش وتوضیح بدید
    ابزار های مشابه به این رو هم اگه میشه معرفی کنید

    • سلام ، فایل باید با برنامه ذکر شده کامپایل شود و فایل exe نهایی ایجاد شود
      نسخه ای که شما اشاره کردید هنوز کرکی برایش انتشار داده نشده است
      برنامه های دیگری مثل mProjector و swfKit و… و… برای این کار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید
      روند کلی هم این هست که کدهایی که در راهنمای برنامه های ذکر شده وجود دارد را در فلش قرار می دهید تا این مرحله هیچ اتفاقی در فایل فلش شما نمی افتد حال فایل فلش را توسط برنامه مربوطه به exe تبدیل می کنید و نتیجه کدها خاص برنامه را برای کارهای مختلف مشاهده می کنید و در واقع عمل کامپایل به exe توسط برنامه مورد نظر شما انجام می شود و نه فلش.
      موفق و پیروز باشید

  12. چگونه از یه متغیر در فریم ها مختلف استفاده کرد؟

    • سلام
      در اکشن اسکریپت ۲ از متغییر های گلوبال استفاده می شد و هم از _root ولی اکشن ۳ یا می بایست یک کلاس static داشته باشید یا متغییری را در شی اصلی ایجاد کنید و توسط واسطه (مثلا یک تابع) به آن دسترسی ایجاد کنید
      موفق و پیروز باشید

  13. سلام
    روز بخیر
    میخاستم ببینم که آیا میشه فایل فلش که actionscript 2 هست رو روی موبایل که android هست اجرا کرد؟
    من با روش تبدیل actionscript2 به actionscript 3 شما هم این کار رو کردم ولی بعد از بارگزاری تو موبایل برنامه من به شکل یک کلیپ اجرا شد و اکشن های stop که تو فایل AS2 بود اجرا نشد و فقط به شکل یه انیمیشن پیوسته اجرا میشه.
    آیا راهی هست که AS2 تو موبایل اندروید اجرا بشه؟
    ممنون

    • سلام
      حقیقتا بنده عملا این مورد را روی اندروید تست نکرده ام احتمالا localConnation های مربوطه در اندروید عملکرد نداشته اند و یا می بایست به نوعی دیگر تنظیم شود.
      بنده باز هم این مورد را برسی می کنم در صورتی که به نتیجه ای رسیدم در اختیار شما دوست گرامی خواهم گذاشت.
      موفق و پیروز باشید

  14. سلام خسته نباشی من در actionscript 3 میخوام یه بازی پاسور ۴نفره بسازم لزهرکدام از برگه های پاسور در سمبلbuttonبابرنامه نویسی کامل ساخته ام اما نمیتونم ۲تااز پاسور هایاچندتاازاون هارو درکنارهم قرار بدم و جداگانه حرکت کنن
    یا همه باهم حرکت میکنن یا اصلا حرکت نمیکنن
    خواهشاَکمکم کنید
    ممنونتونم

  15. سلام
    وقتی یه فایل swf را وارد swf دیگری میکنیم از بالا سمت چپ نمایش داده میشود.
    ولی من میخواهم فرضا وسط صفحه به نمایش در آید.
    یا بادادن مختصات بگم کجا نمایش داده شود.
    اگه میشه راهنمایی کنید.

    • سلام
      می توانید به شی loader خود مختصات x و y بدهید
      شی مربوطه که AddChild شده است امکان مقدار دهی مختصات را دارد که می توانید توسط .x و .y به آن مقدار دهی کرده و در محل مورد نظر قرار دهید
      یا این که شی را در یک مووی کلیپ که ساخته اید بارگزاری و اضافه کنید و آن شی را در محل مورد نظرتان قرار دهید
      موفق و پیروز باشید

  16. سلام
    من دو تا فایل swf دارم که می خواهم از اولی ،دومی را جداگانه باز کنم.
    یعنی نمی خوااهم swf دومی را به صورت لینک و با browser باز کنم و همچنین نمی خواهم در swf اولی یه صورت load باز شود.و تنها می خواهم دومی به صورت جداگانه و با adobe flash player باز شود.
    چطوری این کار را انجام بدم؟

    • سلام
      برای هر مورد می بایست در صفحه مربوطه خود جداگانه از تگ Object استفاده کنید و جداگانه استفاده کنید
      در ضمن فلش بر روی مرورگر محدودیت های تعریف شده اید دارد و شما نمی توانید هر فایلی که دوست دارید باز کنید
      برای بازکردن فقط امکان باز کردن لینک وجود دارد که توسط مرورگر پیش فرض کاربر باز می شود

      در مورد بارگزاری هم محدودیت هایی وجود دارد که می توانید با جستجو در این مورد لیست کامل آن را داشته باشید.

      موفق و پیروز باشید

  17. سلام
    من ۲ تا فایل swf با as3 دارم ، میخواهم در اولی یک کلید بگذارم که با زدن آن ، به فریمی از دومی برم.
    اگه میشه راهنماییم بفرمایید.

  18. سلام
    بخش مقالات خراب میباشد
    .و مینوسد صفحه مورد نظر یافت نشد!

  19. سلام
    آیا از این روش لود کردن swf که با اکشن ۲ ساخته شده در پروژه اکشن ۳ در پروژه های آندروید (که فقط با اکشن ۳ قابل ساخت هستند ) نیز بهره برد؟
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید
    با سپاس

  20. سلام
    من فایل فلش ۱ را داخل فلش ۲ لود کردم.
    حال داخل فلش ۱ یک متغیر age دارم که مقدار آن ۲۰ است و میخواهم در فلش ۲ از آن استفاده کنم
    چگونه این کار را انجام دهم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.در ضمن داخل مقالات هم نگاه کردم ندیدم.اگه میشه عنوان مقاله را بگید.

    • سلام همین مطلب برای ارتباط بین دو فایل فلش اکشن اسکریپت ۳ هم کاربرد دارد
      می توانید از همین مطلب برای این کار استفاده کنید
      مساله ای بود بفرمایید
      موفق و پیروز باشید

  21. با سلام من یه فایل فلش دارم که داخل آن از کمبو باکس با زبان فارسی استفاده کردم،وقتی فایل را اجرا میکنم تمامی کمبو باکس ها اجرا میشوند ولی زمانی که آن را در یک فلش دیگه لود میکنم کمبو باکس ها باز نمی شوند.
    اگه میشه راهنمایی بفرمایید.
    ممنون از لطفتون.

    • سلام
      احتمالا مشکل در محلی هست که داده ها را به شی نسبت می دهید
      احتمال دارد از خصوصیاتی استفاده کرده باشید که وقتی در فایل دیگر لود می کنید خصوصیات از شی جدید دریافت می شود و مشکل ایجاد می شود
      برای برسی به نمونه یا کد استفاده شده نیاز هست
      موفق و پیروز باشید

  22. بنده فایل را آپلود کردم و لینک آن را براتون گذاشتم :
    http://uplod.ir/gzsheqnq4ssb/FLASH.rar.htm

    • سلام
      کافیه که یک یک بار نمونه مربوطه به combobox را در فایلی که می خواهید در آن لود انجام شود بکشید و بعد تست کنید
      البته بعد امکان حذف خود شی مربوطه به combobox را دارید در واقع شما نیاز دارید که کامپوننت List را در Library داشته باشید تا مشکل حل شود
      موفق و پیروز باشید

  23. سلام
    من یک فایل فلش را داخل دیگری لود کردم حال با دستور می خواهم از آن خارج شده و به اولی برسم.ولی این دستور باعث خارج شدن من از کل برنامه میشود.اگه میشه راهنمایی کنید.
    ممنون

    • سلام دوست عزیز
      برای فایلی که لود کردید می بایست از unload و یا unloadAndStop استفاده کنید شما دستور خروج را استفاده می کنید که برای این کار شما کاربرد ندارد
      موفق و پیروز باشید

  24. سلام
    من یک فایل فلش را داخل دیگری لود کردم حال با دستور (“fscommand(“quit می خواهم از آن خارج شده و به اولی برسم.ولی این دستور باعث خارج شدن من از کل برنامه میشود.اگه میشه راهنمایی کنید.
    ممنون

    • سلام دوست عزیز
      برای فایلی که لود کردید می بایست از unload و یا unloadAndStop استفاده کنید شما دستور خروج را استفاده می کنید که برای این کار شما کاربرد ندارد
      موفق و پیروز باشید

  25. سلام دوستان عزیز
    میخواستم بدونم از سورس یک بازی یا یک مالتی مدیا چطور میشه روی گوشی استفاده کرد؟
    من این کار رو خواستم انجام بدم با خطای نبودن فایل R.java مواجه شدم.
    ممنون میشم کمک کنید

    • سلام دوست عزیز

      می بایست نمونه برای استفاده در موبایل که همان Air for android و Air for IOS هست بهینه سازی شود. این امر در مورد اندروید و آی او اس متفاوت هست و می بایست برای هر مورد طبق محدودیت ها و استاندارد های تعریف شده عمل شود

      موفق و پیروز باشید

  26. سلام
    میخوام یک combo box با آیتم های یا همون لیبل های فارسی داشته باشم . فارسی سازها هم کار نمی کنن چیکار باید بکنم؟
    با تشکر

    • سلام

      سریع ترین راه ساخت combo box مورد نظر خودتان هست مثلا فیلد متنی آن را tlf در نظر بگیرید
      یا نمونه هایی که امکان ویرایش ساده فیلد متنی را دارند ویرایش کرده و فیلد متنی آن را tlf قرار دهید.

      موفق و پیروز باشید

  27. سلام استاد. ممنون از راهنماییتون. میگم اگه امکانش هست یه آموزش ساخت combo box هم بزارید.
    با تشکر

  28. با سلام و خسته نباشید
    من میخوام یک متغیر سراسری تعریف کنم تا در فلشی که لود کرده ام استفاده کنم .چطور میشه این کار رو کرد.

  29. با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
    دو مشکل در فلش داشتم
    اولی به همین مقاله مربوط میشه واینه که می خواستم در ارتباط اکشن اسکریپت ۲ با اکشن ۳ از swfلود شده یک event در اکشن ۳ را صدا بزنیم چگونه امکان پذیر است؟
    دوم اینه در یک جستجوی متنی که با TLF هست و متن هم کمی طولانی است برای تغیر فرمت کلمه انتخاب شده از دستور setformat استفاده می کنم سرچ بدون مشکل انجام می شود ولی بسیار زمان را طولانی می کند به صورتی که فلش اخطار می دهد آیا دستور جایگزین به این صورت که اندازه طول کلمه را بدهیم و فلش فورمت کلمه را عوض کند وجود دارد؟
    ممنون میشم اگر هردو مشکل بنده را توضیح دهید باتشکر

    • سلام

      برای سوال اول شما می توانید یک تابع را فراخوانی کنید رویداد باید در فایل اکشن دو یا سه جدا تعریف شده باشد و همان متد ارتباطی توضیح داده شده.
      کلا جستجو متن طولانی بهتر هست در این حالت نباشد و یا این که در بخش publish setting زمان مربوطه به اجرا را افزایش دهید فکر می کنم پیش فرض روی ۱۵ هست با بالا بردن این زمان جلوی خطا دادن گرفته می شود

      موفق و پیروز باشید

  30. سلام و عرض ادب به سلطان فلش
    دوست عزیز، من یک دکمه Exit با اکشن اسکریپت دو ساختم، که با فایل Exeایی که با ادبی فلش ایجاد کردم، این دکمه درست کار می کند و با کلیک برروی آن از برنامه خارج می شوم ولی هنگام کار در نرم افزار MDM Zinc v2.5، وقتی که فایل swf را به exe تبدیل می کنم این دکمه غیرفعال می شود لطفا من را راهنمایی نمایید، چه کار کنم تا دکمه Exit که ساختم در فایلexe، mdm zinc فعال شود؟
    کد دکمه Exit
    on (release) {
    fscommand(“quit”);
    }

    • سلام

      برنامه MDM Zinc برای خروج دستور اختصاصی خودش را دارد باید از بخش راهنمای آن کد مربوطه را استفاده کنید

      این کد برای زمانی هست که خروجی exe درون برنامه فلش باشد و در برنامه MDM هیچ کاربردی ندارد

      موفق و پیروز باشید

  31. سلام
    بدون استفاده از loader میشه یه فایل as2 از طریق فایل as3 فراخوانی کرد چون من نیاز ندارم که فایل جدید در فایل قدیمی باز بشه یعنی فایل swf قدیمی دیده نشه
    مثلا در as2 با درج این کد در یک رویداد انجام میشه ولی در as3 نمیدونم
    loadMovie(“Test.swf” , 0)
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام و عرض ادب

      در اکشن ۳ این دستور حذف شده است. اگر به مطلب دقت کنید نحوه لود کردن وجود دارد و باید طبق الگوی جدید اکشن ۳ عمل کنید و فایل لود شده را addChild نمایید

      موفق و پیروز باشید

  32. سلام
    با تشکر از پاسخ خوب و کاربردیتون به سوال قبلیم دو سوال دیگه از حضورتون داشتم چطور می تونم در اکشن اسکریپت ۳ نوع متن رو به حالت readOnly تبدیل کنم و از حالت editable خارج کنم؟ خودم فکر می کردم با دستور t1.type=readOnly باشه که خطا می ده.

    سوال دیگه اینکه آیا می شه فایلی رو که دارای کدنویسی اکشن اسکریپت ۱ هست رو در فایلی با اکشن اسکریپت ۳ لود کنیم بدون اینکه نیاز به تغییر کدها باشه؟ اگه می شه به چه روشی؟

    یک دنیا سپاسگزارم از اینکه وقت می گذارید و پاسخ می دید.

    • سلام برای مورد اول که مربوطه به غیر فعال کردن حالت ورودی متن هست باید از روش زیر استفاده کنید

      import flash.text.TextFieldType;
      
      //غیر فعال کردن ورود متن
      tf.selectable = false;
      tf.type = TextFieldType.DYNAMIC;
      
      //فعال کردن ورود متن
      tf.selectable = true;
      tf.type = TextFieldType.INPUT;
      

      امکان لود فایل فلش اکشن ۲ در فلش هست، اکشن ۱ و ۲ خیلی تفاوت زیادی با هم ندارند می توانید با خروجی گرفتن جدید از همان پروژه آن را استفاده کنید.
      آموزش مربوطه در بخش مقالات موجود هست

      موفق و پیروز باشید

  33. سلام و سپاس از پاسختون. واقعا ممنونم
    شرمندم یه مشکل بزرگ دیگه دارم. من یه نرم افزار آموزش ریاضی با فلش درست کردم. آموزش هر صفحه را به صورت مووی کلیپ های جداگانه ساختم. به دلیل وجود آزمون و سوال و جواب و آموزش و انیمشین تعداد فرم ها خیلی خیلی زیاد شده و وقتی مووی کلیپ ها رو کنار هم در یک سن قرار دادم متاسفانه موقع خروجی گرفتن بیست دقیقه در کامپایل باقی می مونه و در آخر بدون خروجی گرفتن متوقف می شه. درصورتی که مووی کلیپ ها به صورت فایلهای جداگانه به راحتی و سریع و بدون مشکل کامپایل می شه و خروجی داره. به نظرتون مشکل کجاست و من چه جوری می تونم مشکل رو حل کنم.
    در ضمن سایت خوب و همراهی شما باعث شد بتونم جرات کنم و دست به ساخت تولید محتوای درسی بزنم و واقعا ازتون سپاسگزارم. امیدوارم به تمام خواسته ها و آرزوهاتون برسید

    • سلام

      احتمالا یک جای کار ایراد دارد، هیچ وقت کامپایل نباید این مقدار طول بکشد. احتمالا کدها با هم اختلال ایجاد می کنند و جلوی کامپایل درست گرفته می شود و برنامه در حال بدون پاسخ قرار می گیرد و این مدت برای کامپایل طول می کشد.

      در مورد راه کار:
      بهترین راه این هست که هر کدام را به صورت جدا ایجاد کنید و هر جا که لازم هست مثلا در هر سین که ایجاد کردید کد بارگزاری مورد را استفاده کنید و آن را درون فلش لود کنید و در زمان خروج از آن نیز آن را آنلود کرده و حافظه را آزاد کنید ، اینطور هم سرعت بهتری خواهید داشت و هم کارایی بالاتر می رود و در ضمن مشکل کامپایل نیز حل خواهد شد
      خوشحال هستم که منابع و مطالب موجود توانسته به شما کمک کند و به شما را در ایجاد و تولید محتوای آموزشی انگیزه و انرژی بدهد

      از بخش مقالات می توانید برای دسترسی به مطالب مختلف استفاده کنید و نیز اگر سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات یا فرم ارتباطی مطرح کنید

      موفق و پیروز باشید

  34. سلام … خسته نباشید … وقت خوش
    یه سوال از خدمتتون داشتم ، با چه دستوراتی می تونم برای دکمه تعریف کنم که با هر بار کلیک کردن روی دکمه یک شکل روی روی محور x و y حرکت بکنه. ممنون می شم پاسخ بدید… متشکرم

ارسال جواب

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد.فیلد های اجباری علامت گزاری شده اند *

*

رفتن به بالای صفحه