خانه » ادوبی فلش » دریافت کردن مرورگر و سیستم عامل کاربر توسط اکشن اسکریپت ۳

دریافت کردن مرورگر و سیستم عامل کاربر توسط اکشن اسکریپت ۳

دریافت کردن مرورگر و سیستم عامل کاربر توسط اکشن اسکریپت ۳

در این مطلب به چگونگی تشخیص نوع مرورگر اینترنتی و سیستم عامل کاربر توسط اکشن اسکریپت ۳ می پردازیم.



دانلود سورس


ما در این مطلب با استفاده از TextField و با کمک گرفتم از کلاس ExtenalInterface اطلاعات مربوطه به کاربر را دریافت و خروجی swf فلش نمایش می دهیم. توسط دریافت مقدار userAgent مربوطه به navigator و کمی جستجو در محتوای متنی خروجی آن می توانیم به نام مرورگر اینترنتی مورد استفاده پی ببریم.

برای شروع یک سند فلش با سایز ۴۰۰ در ۲۰۰ پیکسل و فریم ریت ۲۴fps ایجاد می کنیم.




در مرحله بعد به طراحی رابط کاربری پروژه می پردازیم در شکل زیر می توانید نمونه را مشاهده کنید.



حال یک کلاس اکشن اسکریپت ایجاد می کنیم برای این کار می توانید از کلید های ترکیبی Ctrl+N استفاده کنید و سپس پروژه را با نام Main.as در کنار فایل سورس فلش خود ذخیره کنید. و محتوای زیر را در آن قرار دهید.


package 
{
	import flash.display.Sprite;
	import flash.external.ExternalInterface;
	import flash.events.MouseEvent;
	import fl.transitions.Tween;
	public class Main extends Sprite
	{
		private var userAgent:String;
		public function Main():void
		{
			more.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, showFull);
			browserTxt.text = getUserAgent();
			letterpress.text = getUserAgent();
		}

		private function getUserAgent():String
		{
			userAgent = ExternalInterface.call("window.navigator.userAgent.toString");

			var browser:String;
			if (userAgent.indexOf("Safari") != -1)
			{
				browser = "Safari";
			}
			else if (userAgent.indexOf("Firefox") != -1)
			{
				browser = "Firefox";
			}
			if (userAgent.indexOf("Chrome") != -1)
			{
				browser = "Chrome";
			}
			return browser;
		}
		private function showFull(e:MouseEvent):void
		{
			info.fullInfo.text = userAgent;
			var tween:Tween = new Tween(info,"y",null,info.y,180,0.5,true);
		}
	}
}

در کد بالا توسط ExternalInterface و متد call محتوای مربوطه به User Agent به صورت یک رشته متنی دریافت می شود و با استفاده از متد indexOf در آن جستجو می شود و در نتیجه نام مروگر دریافت می شود ؛ در این روش محتوای User Agent جستجو می شود اگر نام مرورگر هایی که در نظر گرفته ایم در محتوای بازگشتی وجود داشته باشد ،نام مرورگر در صفحه نمایش داده می شود. و توسط دکمه more که در پروژه قرار داده شده است نیز در بخش پایینی پروژه محتوای کلی مربوطه به User Agent در فیلد متنی info با انیمیتی که توسط Tween به آن اعمال می شود ،به نمایش گذاشته می شود.

به یاد داشته باشید که نام class را در فیلد مربوطه به Class در بخش Publish مربوطه به پانل Properties وارد نمایید. در تصویر زیر بخش مربوطه نمایش داده شده است.



حال برای تست به صورت فایل swf شما با خطا رو به رو می شود ، شما می بایست فایل را در مرورگر اینترنتی به نمایش بگذارید تا امکان دریافت داده های User Agent وجود داشته باشد.

برای این کار می می توانید از کلید های میان بر  Shift+Ctlr+F12 استفاده کنید و بخش مربوطه به HTML را در صورت غیر فعال بودن تیک بزنید و توسط و توسط منوی File-> Publish برای انتشار پروژه به صورت HTML اقدام نمایید در صورتی که می خواهید پروژه بعد از انتشار و تولید شدن بلافاصله در مرورگر پیش فرض نمایش داده شود از کلید F12 استفاده نمایید ،در ضمن می توانید فایل خود درگ کرده و درون مرورگر مورد نظر رها کنید تا عملکرد کد را مشاهده نمایید.

شما می توانید با استفاده از این اطلاعات با توجه به نوع مرورگر کاربر تغییرات احتمالی مورد نیاز را در پروژه خود که برای هر مرورگر و یا مرورگر خاصی نیاز دارید ، اعمال نمایید و برنامه ای پویا و هوشمند توسط فلش ایجاد نمایید.


دانلود سورس

Print Friendly
تگ ها :
پیوند مطلب قبلی
پیوند مطلب بعدی

درباره بهروز پولادرگ

متولد : ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ ، حرفه : ادوبی فلش ، برنامه نویسی و طراحی وب ، طراحی گرافیک ، مالتی مدیا ، نرم افزار های تحت وب
رفتن به بالای صفحه